Rust in je hoofd, balans in je leven

Reviews De Metta Cirkel

Bron: bol.com, facebook & MettaMind

• 'Ik heb je boek al bijna uit (dit slaagt normaal gesproken nooit zo snel bij mij), maar alles wat je schrijft is op dit moment al heel waardevol voor me. Mooie inzichten, veel herkenbare situaties, heel praktisch en toegankelijk. Dankjewel daarvoor.' W. B. model, mediastrateeg en creator. Amsterdam

• 'Ik vind dat je hele relevante onderwerpen/struggles heel mooi samen brengt om tot een optimale (geestelijke) gezondheid te komen.' Mieke V. Journalist

• 'Ik heb inmiddels je boek uitgelezen en het stappenplan voor mezelf uitgewerkt en ik ben oa al gestart met het opruimen van mijn huis en ook ben ik mijn voeding langzaam aan het veranderen naar zoveel mogelijk plantaardig omdat ik gewoon merk dat ik (en mijn lijf) er erg blij van word. Daarnaast heb ik mezelf ingeschreven voor een yoga traject bij ons in de buurt om mezelf nog meer te verdiepen in alle soorten en vormen van yoga, de theoretische kant en de voedingsleer. Allemaal leuke en nieuwe dingen waarvan ik merk dat ik veel energie krijg. Jouw boek gaat momenteel rond in mijn vriendinnenkring en iedereen is enthousiast.' Karlijn, horeca eigenaar Zeeland

• 'Vanmiddag zat je boek bij de post. Ik begon er meteen maar in te lezen en nu ben ik opeens al bijna op de helft. Het is dus prettig geschreven - herkenbaar en ook heel praktisch. Veel aanbevelingen in je boek zijn wij de afgelopen jaren al in de praktijk aan het brengen. Maar dat is prima. Bevestiging krijgen is namelijk ook een fijne ervaring.  Andere inzichten in je boek zijn wel degelijk nieuw en ook dat is natuurlijk goed!' Jan v I. ondernemer, De Bilt

• 'Dit boek is echt een fijne vriendin, wijze zus en lieve tante ineen. Niet moeilijk of ingewikkeld maar praktisch en realistisch.' Annelies B. Trainer en coach Uitgeest

• 'Een fantastisch boek, zo duidelijk geschreven. Heeft mij na de retraite nog meer doen geloven in mezelf.' Florence B. België

• 'De inleiding van je boek heeft me geraakt en ik kan niet wachten met de Metta-cirkel aan de slag te gaan!' R. N. jurist, Amsterdam

• 'Een tijdje geleden ( vorig jaar) kwam ik je bij De Roos in Amsterdam tegen en heb toen je getekende boek gekocht. Ik ben het steeds weer aan het lezen en heb er veel aan. Handig zo’n “zakbijbel “. Ik zou ook graag er een soort cursus/ workshop bij volgen met wat oefeningen van een dagdeel of zo. Op je site zie ik zoiets niet. Ik denk dat er bij het uitkomen van je boek veel belangstelling voor is.' Margreet, jurist Amsterdam

• Super trots op het net verschenen boek van Wineke! Wineke heeft een heel praktisch en vlot geschreven boek geschreven voor rust & tevredenheid te vinden en te houden. De Metta Cirkel geeft inzicht en eenvoudige oefeningen die je direct kan toepassen. Voor lichaam geest, huis, telefoon ;-) & agenda. Samenwerken met je geest en leren luisteren naar je gevoel. En koesteren wat waar is en werkt voor jou. Respect! Because I know your road and you practice what you preach! Smak! Petra, Amsterdam

• Een vlot geschreven boek. Vol goeie tips voor iedereen die soms het gevoel heeft geleefd te worden in plaats van te leven. De tips in het boek zijn lekker praktisch toepasbaar. JvA. HR Manager

• 'Hallo Wineke, ik heb je boek uit en heb het met veel interesse gelezen. Echt een boek wat gemakkelijk te lezen is en wat je snel weer gaat lezen om iets op te zoeken. Ik zal er graag gebruik van maken. Groetjes

.' Marijke D.E. Hoofddorp.

• 'Ik heb jouw boek ook ontvangen. Eerste bladzijdes gelezen en sprak mij meteen helemaal aan. Misschien iets te kort door de bocht maar mijn eerste indruk is een boek In “Jip & Janneke” taal waar het eigenlijk omgaat in het leven. Ben heel benieuwd naar de rest dus morgen verder. Zeker ook een goed boek voor mijn man.' Monica, model en vastgoedmanager De Meern

• 'De Metta Cirkel leest als een trein. Het is vlot en makkelijk geschreven, bevat veel heldere adviezen en bijzonder praktische tips. Door de praktijkvoorbeelden van cursisten te gebruiken, is het ook heel herkenbaar voor de lezer. Het boek is een goede aanvulling op de cursus Mindfulness die Wineke geeft. (Ook al zo'n aanrader!). Er is niks zweverigs aan dit boek. Daar is Wineke veel te nuchter en rationeel voor. Met behulp van de Metta Cirkel, kun je weer grip op je leven krijgen en leer je dat je daar een gelukkiger, completer mens van wordt.' Kirsten

• Altijd al op zoek geweest naar een gemakkelijk te lezen en begrijpen boek over Rust en Balans in je dagelijkse leven? Dan is dit boek, de Metta Cirkel, geschreven door Wineke van Aken, een goede start om mee te beginnen. Wineke heeft, zoals ze zelf ook zegt, bekende en minder bekende ingrediënten uit eeuwenoude tradities van yoga, meditatie, mindfulness en Ayurvedisch gecombineerd met haar eigen onderzoek. En zo leest de Metta Cirkel ook! Wineke beschrijft in de Metta Cirkel de vijf stappen die je kunnen helpen om een gezond en tevreden leven te leiden zonder stress. Overzichtelijk geschreven en aangevuld met voorbeelden vanuit haar eigen praktijk (die ze overigens op een leuke, herkenbare manier beschrijft).

Tijdens het lezen bemerkte ik dat mijn geest soms anders reageerde dan mijn gevoel ingaf. Juist de Metta Cirkel bleek een krachtig instrument voor mij te zijn waarmee ik leerde samenwerken met mijn geest in plaats van er tegen te vechten. Zelf heb ik de gedrevenheid van Wineke mogen ervaren tijdens een retraite week op Ibiza. Met haar enthousiasme en een mooie mindfullnes week ben ik als een ander mens teruggekomen. Een ervaring die ik iedereen kan aanraden! Een goede start kan zijn dit prachtig geschreven boek te lezen, waarin Wineke de vijf Metta cirkels aan je uitlegt! Veel leesplezier. Atella, Groningen

• 'Je boek was (en is) een genot om te lezen! Het leest heel makkelijk weg, dat is fijn!'

• Inmiddels heb ik ook je boek besteld en gelezen. 'Het leest heel makkelijk weg en staat qua inhoud ook dicht bij thema’s waar ik nu zelf ook mee bezig ben.' Alsof ik na mijn 40e ‘wakker’ ben geworden en meer mijn eigen leven aan het leven ben. In plaats van het leven van anderen (ouders, partner etc.)

Opruimen, beter voor mijn lichaam en geest zorgen, mediteren. Heb niet voor niets de mindfulnesstrainersopleiding gekozen. Ook herken ik je taal, verhalen, metaforen en voorbeelden die je tijdens de workshop hebt gebruik.

Ik kan me voorstellen dat als ik het later nog eens doorlees, er wat anders bij me resoneert. Wat me vooral nu raakte was dat "je met schrijven je hersenen het idee geeft dat ze het toch niet hoeven te onthouden." Ik heb inmiddels stapels notitieboekjes weggegooid. Inderdaad ook volgeschreven, maar nooit meer ingekeken.

Volgende week heb ik een retraite en ik laat m’n notitieboek thuis….ook tijdens de opleiding wil ik graag leren en oefenen vanuit vertrouwen. Ik merk dat het me nu al veel ruimte en rust geeft. Marian B. coach Ermelo

• 'Helder en vlot geschreven. Met een goede balans tussen theorie en praktijk. De auteur beschrijft peroonlijke ervaringen waardoor het heel herkenbaar en toegankelijk wordt. Een aanrader dit boek!' Chantal G. fysiotherapeut Amsterdam

• 'Wat een gaaf boek. Prettige schrijfstijl en goed toepasbaar. “Rust en balans” spreekt aan en ik probeer al jaren om wekelijks yoga erin te houden. Maar ja, die overvolle agenda is er nog steeds wanneer je van de mat af stapt. Hier gaat dit boek ook op in. En over de “rommel” thuis. De cirkel op de voorkant maakt de belofte geheel waar. Eindelijk een boek vol handvatten om op meerdere vlakken rust en balans te vinden. Om meer en meer beter voor jezelf te zorgen.' Pieter E. Consultant

• 'Wat een heerlijk boek! Net in begonnen, maar ik wil meteen meer. Inspirerend en makkelijk leesbaar. Leuk geschreven met ervaringen van de schrijfster en praktische tips voor de lezer. Aanrader!' Karin K, masseuse Amsterdam

• 'Als pluspunt zou ik zeggen: goed geschreven, heldere boodschap, goed in praktijk te brengen.' Linda, Amsterdam

• 'Een goede vertaalslag naar het dagelijkse leven', Bart directeur mediabureau, Amsterdam

• 'Het enthousiasme van Wineke over haar nieuwe boek maakte me nieuwsgierig. Het boek leest heel makkelijk weg. Het taalgebruik, de verhalen, metaforen en voorbeelden herken ik van Wineke als docent bij het Instituut voor Mindfulness.

Wil je ruimte maken voor het leven van je eigen leven in plaats van het leven van anderen (voldoen aan verwachtingen van ouders, partner etc.), dan is dit boek een mooie ingang om te gaan onderzoeken en dingen uit te proberen vanuit vertrouwen.

Wineke nodigt je expliciet uit om, bij alles wat ze aanreikt, na te gaan of wat zij schrijft ook voor jou klopt. Je kunt het boek in een keer doorlezen, maar is zeker ook geschikt om er regelmatig bij te pakken en te kijken wat je op dat moment aanspreekt.' Marianne B. Coach

• 'De inhoud van het boek vind ik echt nog een aanvulling op de cursus en bijbehorende reader. Veel was al bekend, maar door de enorm duidelijke uitleg, begrijp ik nu veel meer wat en waarom ik bepaalde dingen doe. Voor mij persoonlijk waren alle voorbeelden die je gaf van jezelf en andere mensen fantastisch. Ik denk dat de reden hiervan is, dat ik individueel bij je geweest ben.' P. N. Kinderbegeleider, Durgerdam

• 'De auteur is een ervaren mindfulness coach en probeert in dit boek de lezer wegwijs te maken in haar wereld. Aan de hand van gerelateerde studies, beschrijvingen vanuit haar eigen praktijk en ervaringen alsmede praktijkgerichte opdrachten krijgt de lezer een helder beeld van de nut en noodzaak van het inzetten van deze vorm van lifestyle.

Hoe ontwikkel je een gezondere bewustwording van je lichaam en geest? Welke stappen dien je te doorlopen om volledig in balans te komen met jezelf? En hoe kan meditatie bijdragen aan het onthaasten en loslaten van moeilijke situaties die je leven kunnen beheersen? Deze en overige nuttige weetjes worden besproken in dit boek. De schrijfstijl is dusdanig dat het boek de lezer uitnodigt om de eerste stap te zetten in het mindfulness-traject op een veilige manier en in het eigen tempo. Het boek bevat enkele figuren en een literatuurlijst.' Recensie op bol.com van Drs. Can Kumru.